Lankomumo statistikos įrankiai – kurį pasirinkti?

Lankomumo statistika yra be galo svarbi kiekvienam internetiniam projektui, kad galėtume sekti savo vartotojų srautus, tačiau kurį įrankį naudoti – šiandien šiame straipsnyje ir bandysime apžvelgti.

Lietuvoje vis dar gana populiarus įrankis lankytojų statistikai sekti yra Hey.lt skaitiklis. Sunku paaiškinti, kodėl šis  įrankis vis dar yra naudojamas, nes jis nesuteikia jokių duomenų puslapio administratoriams apie apsilankiusius lankytojus. Hey.lt skaitiklis rodo tik lankytojų skaičių, jokio kito feedback’o ši sistema nepateikia, todėl tai yra tikrai nenaudinga internetinių svetainių savininkams. Jūs negalite žinoti iš kokių puslapių atėjo jūsų klientas, bei ką jis peržiūrėjo. Taigi Identity Studio komanda pataria nenaudoti Hey.lt skaitiklio, nes naudos iš šio skaitiklio tikrai nėra.

Kitas be galo dažnas ir dažniausiai vartojamas įrankis – Google Analytics. Kitaip nei Hey.lt Google produktas pateikia visą norimą informaciją apie jūsų lankytojus. Jūs galite matyti, pagal ką lankytojas apsilankė jūsų puslapyje, ar tai yra žmogus radęs jus per paiešką, ar per Google reklamą, o gal tiesiog vartotojas spustelėjo nuorodą kituose puslapiuose ir aplankė jus. Taip pat Google Analytics suteikia jums galimybę peržiūrėti iš kokios šalies yra lankytojas ir kokius puslapius jis naršė, apsilankęs jūsų svetainėje ar internetinėje parduotuvėje.

Taipogi, nemaža dalis žmonių nėra girdėję apie dar vieną itin puikų ir žinoma nemokamą internetinį įrankį lankomumui stebėti - Yandex Metrica. Taip, šis įrankis yra sukurtas Rusijoje, todėl rusų kalbos mokėjimas būtų didelis privalumas. Tačiau pats svarbiausias kuo šis Yandex įrankis yra puikus, jog įdiegę kodą į savo internetinį puslapį jūs galėsite netik stebėti ne tik lankomumą tačiau ir vartotojo elgseną tinklalapyje. Kaip tai vyksta? Priklausomai nuo internetinio tinklalapio dydžio jūs galėsite įrašyti vartotojų sesijas, kuriose matysite, ką jūsų tinklalapyje veikėvartotajai. Matysite visus pelės paspaudimus, vedimus, bei tai kas jam nepatiko, ir kodėl jis paliko jūsų tinklalapį. Šis dalykas yra be galo patogus ir naudingas norint įsivertinti internetinio puslapio trūkumus ir rasti sprendimus kaip pašalinti tuos trūkumus, kad vartotojas liktų patenkintas jūsų internetine svetaine.

Taigi ką rinktis? Į šį klausimą gali atsakyti tik jūsų poreikiai. Mano manymu jums būtina naudoti Google Analytics, nes tai yra tiksliausias įrankis sekti lankomumą bei lankytojų srautus. Taip pat, raginu atkreipti dėmesį į Yandex Metrica, nes šis įrankis puikiai praves jums dėlto, jog galėti tiesiogine to žodžio prasme sekti savo lankytojus ir taisyti puslapio klaidas, kurios nepatinka vartotojams. Taigi Google Analytics ir Yandex Metrica, yra puikus derinys, kuris padėtų jums pagerinti tiek tinklalapio vidinę struktūrą tiek išvaizdą, nes juk šiais laikais tai ir yra svarbiausias lankytojui.